대륙별·국가별 신청

세계로 나아가 글로벌 인재로 성장하여 양질의 일자리에서 일할 수 있도록 지원합니다.

사업내용 및 지원자 유의사항
본 공고와 관련한 추후 면접 진행 및 채용과정, 당사자간 합의 및 계약사항 그리고 해당 국가 취업관련 비자 발급 여부 에 대해서는 한국산업인력공단이 책임지지 않음을 알려드리오니, 착오 없으시기 바랍니다.
JAC

[KOTRA] 싱가포르 US MNC 싱가포르근무, Channel Support (Technical/Admin) (1명,성별무관)

  • 대표자US Based IT MNC
  • 자본금 정보없음
  • 업종그외 기타 정보 서비스업
  • 설립연도 2015년
  • 매출액 정보없음
  • 사원수 정보없음
  • 주소 n/a

자격요건

  • 경력 경력 2년이상 ~ 3년이하
  • 학력대학(교) 졸업 
  • 외국어 필수 영어(상) :
    필수 한국어(상) :

근무조건

  • 고용형태정규직
  • 근무지역싱가포르
  • 근무시간176
  • 급여(한화) 면접 후 결정

접수기간

  • 시작일2016-02-17
  • 마감일2016-03-02
주요업무내용
								Own, analyze, research and respond to escalated issues in a timely fashion. 

Identify potential engineering issues and/or trends in escalations by on-going analysis and tracking of escalations, and/or analysis of reports.
Works cross functionally with other teams to ensure business needs are addressed and customer satisfaction maximized.
Provide data to management and internal stakeholders.
Meet core team competency requirements such as customer satisfaction goals, team metrics.
In depth understanding of organizational goals and active participation in achievement of those goals.
Work closely with and support Engineering team.
Takes responsibility for tasks and decisions as documented in all processes and procedures.
Has willingness to update processes, training and procedures as required

모집요강

모집요강
직종 정보통신 컨설턴트
모집공고번호 E20160217008
모집인원 1명
국가 싱가포르
자격요건
  • 학력 대학(교) 졸업
  • 경력 경력 2년이상 ~ 3년이하
  • 자격면허
  • 외국어능력 필수 영어(상) :  / 필수 한국어(상) :
주요업무내용 Own, analyze, research and respond to escalated issues in a timely fashion.
Identify potential engineering issues and/or trends in escalations by on-going analysis and tracking of escalations, and/or analysis of reports.
Works cross functionally with other teams to ensure business needs are addressed and customer satisfaction maximized.
Provide data to management and internal stakeholders.
Meet core team competency requirements such as customer satisfaction goals, team metrics.
In depth understanding of organizational goals and active participation in achievement of those goals.
Work closely with and support Engineering team.
Takes responsibility for tasks and decisions as documented in all processes and procedures.
Has willingness to update processes, training and procedures as required
그 외 자격요건 - IT 기술지원 관련 유경험자에 한해 지원할 것
At least two years’ experience in a similar technical role
Experience in resolving technical, systems and/or perception issues with customers
Technically minded, IT industry savvy, with the ability to quickly understand, converse with fluency and provide solutions to the intended audience
Motivated to demonstrate their technical service and support skills in the course of handling queries from the start of issue right through to final resolution
Strong customer service focus and enthusiasm for achieving excellence
Exceptional troubleshooting methodology, both procedural and technical
Excellent organizational/administrative/technical skills with agility to re-prioritize as necessary
Extremely skilled in documenting written troubleshooting steps or instructions
Positive, collaborative and mature work attitude
모집공고 URL https://www.worldjob.or.kr/advnc/epmtLink.do?joCrtfcNo=E20160217008&joCrtfcDsp=1&joCrtfcDspSn=1&menuId=

근로조건

근로조건
급여사항(년) 면접 후 결정 계약기간 [정규직]
근무시간 176 보험가입 협의
비자타입 취업비자 퇴직금 해당사항없음
가족동반 불가능 숙식
항공료 해당사항없음 휴가 협의
기타 근로조건 * 근로시작일 협의가능
* 급여: 월 3500~4000 SGD 선에서 경력에 따라 협의 기반

근무지정보

근무지정보
구인기업 업종
기업명 비공개
근무지주소 비공개

접수기간/방법

접수기간/방법
모집기간
(한국시간 기준)
2016-02-17 ~ 2016-03-02
채용예정일 2016-04-01
필수서류 영문이력서 , 영문자기소개서
기타 제출서류 * 필히 영문이력서로 제출할 것 (국문이력서 불요)
* 이력서를 포함한 모든 제출서류는 필히 추가 파일 첨부할 것
참고파일
진행방법 아래 첨부 링크를 통해 바로지원가능: http://job-ad.co/onl
문의처 job1@hrdkorea.or.kr ※ 이메일로 이력서 지원은 불가하며 공고 관련 문의 시 E로 시작하는 공고번호를 반드시 기재하여 주시기 바랍니다.
담당자 김민주
기타사항 * 이 구인건의 면접은 화상면접으로 진행될 예정입니다.
(업체 사정에 따라 전화면접으로 진행될 수 있음)
★★★ 면접 대상자는 개별통보 합니다.


※ 본 공고와 관련한 추후 면접진행 및 채용과정, 당사자간 합의 및 계약 사항에 대해서는
KOTRA가 책임지지 않음을 알려드리오니 착오없으시기 바랍니다.

※ 위 기재된 출국예정일은 업체 사정상 변경 될 수 있음을 알려드립니다.