대륙별·국가별 신청

세계로 나아가 글로벌 인재로 성장하여 양질의 일자리에서 일할 수 있도록 지원합니다.

사업내용 및 지원자 유의사항
본 공고와 관련한 추후 면접 진행 및 채용과정, 당사자간 합의 및 계약사항 그리고 해당 국가 취업관련 비자 발급 여부 에 대해서는 한국산업인력공단이 책임지지 않음을 알려드리오니, 착오 없으시기 바랍니다.
Hyundae SIngapore

[KOTRA] 싱가포르 Hyundai One Asia 물류 및 견적인원 모집(1명,무관)

  • 대표자kotra sg
  • 자본금 정보없음
  • 업종산업플랜트 건설업
  • 설립연도 1976년
  • 매출액 정보없음
  • 사원수 정보없음
  • 주소 9 Temasek Boulevard, #26-01 Suntec Tower Two, Singapore 038989

자격요건

  • 경력 무관
  • 학력대학(교) 졸업 
  • 외국어 필수 영어(최상) :

근무조건

  • 고용형태정규직
  • 근무지역싱가포르
  • 근무시간176
  • 급여(한화) 면접 후 결정

접수기간

  • 시작일2015-10-23
  • 마감일2015-11-06
주요업무내용
								1. Logistics & Documentation

1) Corresponding with customers and getting their requirement of logistic condition
2) Communication with HQ in Korea or with DB Schenker Singapore for booking logistics and outbounding
- 70% of stocks are shipped in Korea, and instruct specific requirement of customers to HQ
Chase up how to deliver and update the status of goods . And communicate with customers
- 30% of items are delivered from Singapore, and communicate with DB Schenker, our warehouse managing company.
Sending Delivery Order and making instruction to prepare for outbounding. If necessary, booking transportation company to deliver the goods.
3) Making commercial invoices and packing lists


2. Inquiry & Quotation
- The person in charge support sales managers to input the inquiry from customers in the system, and get quotation from manufactures


3. Stock management / Inbounding & outbounding support related to warehouse
- When we get inbounding, the person should check the item and the way our professional warehouse operators organize the stocks.
- Harmonize the company system and WMS of the operator
- If necessary, audit the status of stocks in the warehouse


4. Sales & Management Support
- Meeting the customers if necessary and counterparts of customer company comes
- Support generating financial slips related to general expense and sales/costs in the system when PIC uses personal leave.

모집요강

모집요강
직종 무역 사무원
모집공고번호 E20151021014
모집인원 1명
국가 싱가포르
자격요건
  • 학력 대학(교) 졸업
  • 경력 무관
  • 자격면허
  • 외국어능력 필수 영어(최상) :
주요업무내용 1. Logistics & Documentation
1) Corresponding with customers and getting their requirement of logistic condition
2) Communication with HQ in Korea or with DB Schenker Singapore for booking logistics and outbounding
- 70% of stocks are shipped in Korea, and instruct specific requirement of customers to HQ
Chase up how to deliver and update the status of goods . And communicate with customers
- 30% of items are delivered from Singapore, and communicate with DB Schenker, our warehouse managing company.
Sending Delivery Order and making instruction to prepare for outbounding. If necessary, booking transportation company to deliver the goods.
3) Making commercial invoices and packing lists


2. Inquiry & Quotation
- The person in charge support sales managers to input the inquiry from customers in the system, and get quotation from manufactures


3. Stock management / Inbounding & outbounding support related to warehouse
- When we get inbounding, the person should check the item and the way our professional warehouse operators organize the stocks.
- Harmonize the company system and WMS of the operator
- If necessary, audit the status of stocks in the warehouse


4. Sales & Management Support
- Meeting the customers if necessary and counterparts of customer company comes
- Support generating financial slips related to general expense and sales/costs in the system when PIC uses personal leave.
그 외 자격요건 Required Skill and Experience

1. Good communication skill

2. Software Handling Skill such as Microsoft Excel, and knowledge/experience of information system like SAP

3. Experience to work in logistics, warehouse management and documentation at least 6 months

4. If the candidate has experiences and knowledge of ship parts, it will be welcomed

5. If the candidate has accounting experience, it will be welcomed.
모집공고 URL https://www.worldjob.or.kr/advnc/epmtLink.do?joCrtfcNo=E20151021014&joCrtfcDsp=1&joCrtfcDspSn=1&menuId=

근로조건

근로조건
급여사항(년) 면접 후 결정 계약기간 [정규직]
근무시간 176 보험가입
비자타입 취업비자 퇴직금 해당사항없음
가족동반 불가능 숙식
항공료 해당사항없음 휴가 협의
기타 근로조건 Expected Salary & Benefits

1. Basic Salary : SGD3,000 + AWS 2 Month (each 100% on June/Dec)

2. Benefit
(1) Transportation Support : SGD150/month
(2) Meal Support : SGD100/month
(3) Mobile Support : SGD60/month
(4) Etc : Dental treatment support, Medical insurance

3. Overtime work will be paid

4. Annual leave will be followed based on company policy

5. Performance bonus will be followed based on company policy

근무지정보

근무지정보
구인기업 업종
기업명 비공개
근무지주소 비공개

접수기간/방법

접수기간/방법
모집기간
(한국시간 기준)
2015-10-23 ~ 2015-11-06
채용예정일 2015-10-21
필수서류 국문이력서 , 영문이력서
기타 제출서류 ***이력서를 포함한 모든 제출서류는 추가 파일 첨부 할 것 ****
참고파일
진행방법 1) 월드잡(WWW.WORLDJOB.OR.KR) 회원가입
2) 로그인 후 국/영문이력서 작성 (STEP 1~5 완료)
3) 해외채용정보에서 모집건 클릭
4) 지원하기
문의처 nowkeaj@kotra.or.kr ※ 이메일로 이력서 지원은 불가하며 공고 관련 문의 시 E로 시작하는 공고번호를 반드시 기재하여 주시기 바랍니다.
담당자 김민주
기타사항 * 이 구인건의 면접은 화상면접으로 진행될 예정입니다.
(업체 사정에 따라 전화면접으로 진행될 수 있음)
★★★ 면접 대상자는 개별통보 합니다.


※ 본 공고와 관련한 추후 면접진행 및 채용과정, 당사자간 합의 및 계약 사항에 대해서는
KOTRA가 책임지지 않음을 알려드리오니 착오없으시기 바랍니다.

※ 위 기재된 출국예정일은 업체 사정상 변경 될 수 있음을 알려드립니다.